Prachtige tocht gelopen - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van evelienengerwin - WaarBenJij.nu Prachtige tocht gelopen - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van evelienengerwin - WaarBenJij.nu

Prachtige tocht gelopen

Door: Gerwin

30 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

We zijn in Queenstown aanbeland. Een leuk dorpje waar veel outdooractiviteiten te doen zijn (raften, mountainbiken, jetboat, paragliden). Het bruist en 's avonds gaat het ook los.

We zijn na de vorige post begonnen in Wanaka. Een heerlijk plaatsje vlakbij de bergen. We hebben er twee mooie dagtochten (Rock Roy Glacier) gelopen waar we veel gletschers en besneeuwde bergtoppen zagen. Wanaka ligt aan het water en we hebben er heerlijk gezwommen. Daarnaast nog lekker uit eten gegaan (meestal koken we zelf) en naar de bios. Een echte super bios met banken in de zaal (lekker relaxt zitten)(en een echte auto voor het drive-in gevoel)en in de pauze vers gebakken chocolade koekjes of als je nog niet warm gegeten hebt staat er een maaltijd klaar. Leuke avond.

Daarna zijn we naar Glenorchy gegaan en zijn we onze 5 daagse tocht begonnen (de ReesDart-track met een uitstap naar de Cascade Saddle). Eerste dag door modder en aan het einde van de dag begon het te regenen. Het duurde 24 uur voordat de stortregens over waren en de tweede dag hebben we dan ook volledig in de hut doorgebracht. Veel spelletjes en boeken lezen dus. Toen hadden we een probleem want de volgende dag was een perfecte dag alleen moesten we een dag etappe afleggen (van 4 a 6 uur lopen) en daarna zou de top van de berg ook beklommen moeten worden (zo'n 8 a 10 uur lopen). Dat zou veel te lang zijn, maar we gingen het toch maar proberen... Half zes opstaan (het was nog donker...), om 6 uur in het eerste ochtendlicht op pad, mooie tocht en om 10 uur waren we in de volgende hut (lekker rap tempo). Na een snelle kop koffie (koffie moment moet namelijk) snel omhoog gelopen. Prachtig uitzicht bij Cascade saddle en Pylon. Enorm uitzicht op gletschers, bergen, dalen en we zagen waar we vier dagen eerder stonden. Toen weer terug naar de hut en om zeven uur waren we daar. Lekker eten en slapen. Perfecte dag, maar wel erg moe. De volgende dag was een korte mooie dag en weer vroeg weg gegaan vanwege de verwachte regen. 's avonds weerwolven met Australiers gespeeld en de laatste dag na een korte wandeling opgepikt en door naar Queenstown. Al met al ondanks regen echt een prachtige tocht en genieten van mooie bergen!

Gisteren heerlijk uit eten gegaan en vandaag gemountainbiked. Erg zwaar hier, maar wel erg mooi. Verder vandaag even inkopen gedaan voor nieuwe tochten in Fjordland en vanavond gaan we een (volgens de lonely planet - beroemde) hamburger eten aan het strand met een zelfgekochte fles wijn en daarna naar de bios.

Komende dagen zitten we in het fjordland waar het veel regent. Plannen zijn nog niet helemaal duidelijk, maar we zouden de routeburn track, Kepler of de holyford track kunnen doen. Het wordt leuk.

Groetjes G en E

ps leuk om alle reacties te lezen
pps. (van E.) Gerwin zei vandaag: 'he lekker zo'n rustdag'. Ehm... we hebben vandaag 4 uur lang pittig gemountainbiked. Rustdag betekent hier: uitslapen tot 8 uur:) en 'maar' vier uur actief bezig zijn... Nou ja dat zegt wel iets over hoe actief onze dagen over het algemeen zijn! En we genieten er nog van ook...

• 30 Januari 2011 - 10:04

Dolly En Hans:

ja evelien je weet wel dat je mannetje ontzettend sportief is,gelukkig jij ook ....dus wat passen jullie bij elkaar.
    heerlijk om te lezen dat het met jullie goed gaat.
    we hopen wel dat het weer wat beter wordt .
    Leuk om te horen dat jullie contact hebben met andere mensen.
    wij bellen gauw weer.
    veel liefs van sander stefan dolly en hans

• 30 Januari 2011 - 11:43

Vul Hier Je Naam In.:

Vul hier je reactie in...Hoi g&e,
    Krijg wel weer de kriebels als ik jullie verslag lees. deze trip doet wel erg denken aan een trail in de europese alpen? Of is het berglandschap op zijn nieuwzeelands anders? Gaan jullie naar de Sounds? Dat is waarschijnlijk het natste gebied op onze planeet! Ben benieuwd oj jullie het droog houden.
    PS probeer een mooie foto voor mij te malen van een albatros, liefst in de buurt van een pinguin:-)

Peter

• 30 Januari 2011 - 20:17

Ilco:

Hallo Gerwin en Evelien,

Wat ben ik blij dat ik heerlijk rustig achter mijn pc'tje aan oa TNW kan werken ;-) Krijg al blaren op mijn voeten als ik jullie verslagen lees.

Ben wel jaloers op alle uitzichten waar jullie van kunnen genieten. Wat dat betreft houd ik mij ook aanbevolen om te wisselen als jullie niet meer verder kunnen ;-)

Gr, en goede reis verder. Ilco

• 31 Januari 2011 - 11:28

Jaco:

He Evelien, brings back memories .... Wat een heerlijk land he. Ik weet nog zo goed dat ik in Kairkura met dolfijnen heb gezwommen en me daarna zo gelukkig voelde!! En in Queenstown ontmoette ik mijn twee Engelsmannen waarmee ik toen gereisd heb in onze auto en daarna campervan. Ieder uitzicht mooi, gemoedelijk, geen enge spinnen ... fijn! Geniet ervan! Jaco

• 31 Januari 2011 - 16:37

Lize:

Echt super weer! Geniet ze!

• 04 Februari 2011 - 15:41

Lilly:

Hallo,

Zo wat leuk dat jullie het zo leuk hebben. Wel heel vermoeiend maar super. Ben wel een beetje jaloers hoor. Maar ik zou het niet volhouden kwa conditie. Nou ik blijf jullie volgen. Veel plezier en geniet er van, want voor je het weet is het weer april.

Groetjes,