Mountains - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van evelienengerwin - WaarBenJij.nu Mountains - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van evelienengerwin - WaarBenJij.nu

Mountains

Door: Gerwin

21 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Haast

Sinds de laatste keer dat we ons meldden hebben we weer enorm veel leuke dingen gedaan. Na de Queen Charlotte Track was bij de auto de linker zij spiegel gesloopt (zulke aardige mensen die Kiwi's). Dat was even minder maar we werden enorm geholpen door een andere kiwi. Uiteindelijk is het voor 10 euro gemaakt en heeft iemand er een op maat gemaakte spiegel op gelijmd. We hopen dat het verhuurbedrijf niet mee leest...

Na deze snelle en goedkope reparatie zijn we naar de Tasman track gegaan. Deze track is heel druk en moet van te voren gereserveerd worden. Dat wilden we niet en we hebben het meest verlaten deel gedaan wat prachtig was. Mooie witte en verlaten stranden, prachtige bergen. Echt heel mooi en enorm Bounty gevoel. De tweede dag was het minder mooi weer en dan ziet alles er toch minder mooi uit.

Na deze relaxte periode was het tijd voor het echte werk. We zijn naar St Arnaud gereden en begonnen aan de zesdaagse tocht. We sliepen in hutten (gratis met ons hutten jaarpas) en lopen met slaapzak en eten voor de dagen in het gebied. Prachtig langs meren, riviertjes en over passen. Dag drie liepen we over een hele mooie pas en dag vijf liepen we naar een hut nabij een top. Deze dag was prachtig en goed te doen. We hadden een geweldig uitzicht alle kanten uit. Dag vier wilden we we nog iets langer maken (vijf uurtjes lopen was voor E nog niet voldoende). Echter toen we bijna bij de andere hut waren bleek er een brug kapot gegaan te zijn. Er was een boomstam tegenaan gedreven en de brug was van zijn plek gegaan, kortom niet meer te gebruiken. Dan dus door het water. Het water kwam tot mijn navel en het was steen koud. De volgende dag zouden we er 's ochtends vroeg weer door moeten en we besloten om het toch maar niet te doen. En zo werd de korte dag toch nog een lange dag, omdat we weer terug naar een andere hut moesten... De laatste dag zou over de graad van de berg lopen, maar vanwege harde wind en regen zijn we anders gelopen (direct gaan afdalen), zes uur lang in harde regen, niet echt een pretje... We waren blij toen we bij de auto waren!

Na deze zware tocht hadden we een lekkere maaltijd verdiend en omdat het regende vonden we ook dat we een cabin (klein huisje op een camping) in mochten. Lekker relaxt gedaan en de volgende ochtend alles in de zon laten drogen.

De laatste bijzondere acitiveit was het lopen op de gletscher. Vandaag met gids op de Fox Glacier gelopen. Erg mooi. Wel koud en een beetje nat door de regen, maar ik vond het erg gaaf. Trouwens vanaf vandaag is E officieel GZ psycholoog en dat hebben we gisteravond gevierd met een grand diner op het terras met mountainview. Was erg lekker, maar omdat onze maag niet veel eten meer gewend is (op tochten is het eten immers op rantsoen, je moet alles meesjouwen:) ), voelden we het eten wel goed zitten.

We genieten nog steeds enorm en het is hier heerlijk. Dit is echt het ideale land voor als je van actieve vakanties houdt. We gaan morgen naar Wanaka en later gaan we naar Queensland. Daar in de buurt gaan we een vijfdaagse wandeltocht doen en wellicht nog raften, mountainbiken. Daarna gaan we richting het fjordenland (zuid west kant). Wordt dus enorm mooi.

Groetjes,

G en E

• 23 Januari 2011 - 10:28

Steven:

Dat klinkt toch allemaal weer prachig en avontuurlijk! Ik moet alleen even wennen aan het feit dat jullie wel veel over eten praten en helemaal niets over drinken... ben ik toch niet echt gewend (zeker niet van Gerwin) :)

Blijf genieten!

• 23 Januari 2011 - 19:43

Lize:

Jullie moeten intussen wel een topconditie hebben! En dan gaan er nog veel tochten volgen.....
    Klinkt super allemaal! Geniet ze!
    Groetjes!!

• 24 Januari 2011 - 17:36

Wouter:

Wordt er wel jaloers van... Klinkt allemaal heel erg leuk en bekend...! Ook het slechte weer helaas. Hoop dat jullie nog een goede tijd hebben bij Queenstown, en vooral goed weer want dan is het daar prachtig. Het kriebelt hier wel echt, zeker nu we zelf ook wat aan het voorbereiden zijn geweest voor onze tocht van de zomer. NZ is zo perfect voor tochten lopen...!

• 24 Januari 2011 - 17:52

Hans En Dolly:

wat een barre tocht 6 uur dalen met harde wind en regen,maar wat heerlyk was toen die overnachting in zo n hutje en niet in een tentje.
    gefeliciteert evelien met je behaalde succes,geweldig hoor,en leuk dat jullie dat zo gevierd hebben,groetjes van ons beide.

• 25 Januari 2011 - 07:51

Wouter:

• 01 Februari 2011 - 07:17

Yvette:

Nu dan officieel GEFELICITEERD!

Het klinkt als het ideale vakantieland voor jullie!

Groetjes Jan, Yvette en Kyan

p.s. waarom zijn het toch altijd die vrouwen die stoer moeten doen;)