Adventure en even relaxen - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van evelienengerwin - WaarBenJij.nu Adventure en even relaxen - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van evelienengerwin - WaarBenJij.nu

Adventure en even relaxen

Door: Gerwin

26 Maart 2011 | Nepal, Pokhara

We zijn weer terug in ons zeer geliefde Pokhara. Vandaag was het relax dag en dat was wel even nodig.
Dinsdag zijn we na een heerlijk ontbijtje in een tuin aan het grote meer gaan paragliden. Je wordt met een busje naar boven gebracht en vanaf daar word je aan iemand vastgegespt en vlieg je over de vallei. Wij hadden de lange versie geboekt (1 uur) en dan proberen ze met de thermiek de hoogte in te gaan, zodat je prachtig uitzichten hebt. Het was erg mooi en Evelien was helemaal enthousiast nadat ze geland was. Ik was iets minder enthousiast. Ik voelde me tijdens de rit naar boven al een beetje misselijk en tijdens de vlucht is dat alleen maar meer geworden. Je maakt veel bochtjes en het is normaal dat je een beetje misselijk wordt, maar ik reageerde wel heel heftig. Moest tijdens de vlucht mijn ontbijt in de lucht kwijt (hoop niet dat iemand dat heeft opgevangen) en uiteindelijk besloot de gids mij ook sneller naar beneden te zetten en landde ik ergens anders dan Evelien. Was wel erg mooi als je zo uitkijkt op de grote bergen en je vliegt als een vogel. Ook was het bijzonder om vlinders te zien op grote hoogte die ook gebruik maken van de thermiek. Maar voor mij even geen paragliden meer.

Na het paragliden zijn we de volgende dag gestart met een driedaagse raft tocht. Echt super gaaf met rapids tot grade 4 (voor de kenners) en 's avonds slapen in een tentje op een zandstrandje naast het water. We gingen met 2 boten (16 personen) en een supply boot met daarop al het eten en tenten. Het weer was fantastisch en je kon zonder wetsuit deze tocht makkelijk doen. Naast een aantal vrijwillige duiken en een duw van de gids ben ik maar 1 keer in het water gevallen. Het idee was dat de boot misschien zou omslaan op de allerlaatste rapid (voor de lol:) ), maar dat gebeurde niet. Wel vielen er een aantal mensen uit de boot en liepen er 3 wat schrammen op. Gelukkig was dat allemaal weer snel onder controle. Raften is eigenlijk niet echt vermoeiend, want je corrigieert alleen een beetje. Het water zorgt voor de snelheid. Alleen het laatste uur was peddelen, omdat er een dam gebouwd was. Terugreis duurde lang, maar uiteindelijk kwamen we gisteren 5 uur terug. 's avonds gegeten met een reisgenoot van de Annapurna circuit (Gerald).

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen, ontbeten aan het meer (lekker langzaam aan), een boekje gekocht en een gave zonnebril voor mij gekocht (alweer de derde, maar deze keer ben ik er echt heel zuinig mee..). Daarna zijn we naar de masseur gegaan. Een heerlijke hot stone massage kregen we. Echt genieten! Morgen hebben we een reis dag (maar 200 kilometer, maar dat duurt 7 uur) en gaan we naar Bhaktipur. Dat is een oud stadje in de buurt van Kathmandu. Dinsdag gaan we naar Kathmandu om uiteindelijk donderdag middag naar Dubai te vliegen. Vrijdag komen we dan aan in NL en zit het grote avontuur erop.

• 26 Maart 2011 - 16:29

Carla.:

Hallo Gerwin en Evelien,
    nu, dat is weer even een avontuur om mee te maken zeg! Knap van Evelien om dit ook met jou mee te doen, alleen voor jou iets minder met zo'n spuugpartij erbij hé! Inderdaad niet te hopen dat iemand dat op zn koppie heeft gekregen! Wel een enorm avontuur met zn twee, alleen wat gaat de tijd snel hé! Of is het voor jullie langzamer gegaan? Wij en ook je ouders, hebben vanmiddag geluncht bij de chinees aan het meer, omdat Geert en Tynke 35 jaar zijn getrouwd (vandaag) Was erg gezellig en de boys waren er ook bij en ook natuurlijk hun kleinzoon Mats! Ik vind het erg leuk om jullie belevenissen te lezen en voor jullie beiden nog een paar lekkere volle dagen genieten van deze reis en dan weer terug naar ons kikkerlandje! Heel veel lieve groeten van mij ,Carla en ook van Luc ,maar die is alweer aan het werk!

• 27 Maart 2011 - 20:28

Dolly En Hans:

Hoi evelien en gerwin. nu pas tijd om deze mail te beantwoorden.
    We vinden het wel een beetje sneu voor je hoor gerwin ,dat je zo misselijk was,maar toch nog wel genoten toch?
    Heerlijk lijkt me dat dat raften ,wel een beetje eng maar wel uitdagend
    En dan op dat wilde water,daar houd ik zo van,he ger?
    En dan die massage,ja dat is het einde natuurlijk,vooral na die vermoeiende avontuurlijke tochten.
    Wij tellen de dagen af hoor,we verlangen naar jullie,mag wel he na drie en een halve maand?
    Maar geniet nog heerlijk van die paar dagen.
    Hier alles goed en iedereen gezond en wel.
    Ik ga nu eindigen een dikke kus van papa en mij en stefan voor jullie beide en tot vrijdag,goede reis en behouden thuis komst mama dolly

• 28 Maart 2011 - 07:39

Lize:

Veel plezier jullie laatste dagen!!!

• 28 Maart 2011 - 18:10

Steven:

Hey avonturiers, dat wordt straks weer afkicken in het relatief saaie NL ;)

Geniet nog even en tot snel!

Gr. Steven