Einde van Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van evelienengerwin - WaarBenJij.nu Einde van Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van evelienengerwin - WaarBenJij.nu

Einde van Nieuw Zeeland

Door: Gerwin

17 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

We gaan helaas bijna Nieuw Zeeland verlaten. Morgen om 5 uur 's middags vliegen we eerst naar Sydney en vervolgens na een 3 uur stop naar Dubai. In Dubai hebben we een hele dag (dus de stad bekijken) en daarna vliegen we door naar Kathamdu. In Kathmandu moet er een mannetje staan met een bordje mr vanderpanne, die ons ophaalt. ben benieuwd hoe het allemaal loopt.

Vandaag is de afscheid dag en we zijn naar het antartic centre geweest. Je zou het niet verwachten maar Christchurch ligt dichtbij Antartica. Vanaf hier vliegen expeditieleden naar Antartica. Een mooi museum met een 4D film (stoelen bewegen en je wordt nat), pinguins in een bassin en een 4 wheel drive met een voertuig die ze daar ook gebruiken. Erg gaaf. Daarna naar het strand en vanavond nog lekker eten.

Na het vorige bericht zijn we vanuit Dunedin vertrokken richting Mount Cook. Mount Cook is de hoogste berg van NZ. Het zou een lang stuk rijden zijn, dus we dachten daar tussen moeten we wat leuks doen. We hadden gelezen dat er een spoorweg track was die niet meer in gebruik is waar nu een fietspad van gemaakt is. We kwamen daar aan maar hadden helaas net het busje gemist (stond nergens aangegeven), dus we moesten heen en terug. Ach we hadden de tijd. Rustig stijgend en tegenwind hebben we het pad genomen. Het landschap werd steeds mooier en het oude treinpad ging langs mooie kliffen. Het weer werd ook steeds beter. Na 45 km was het tijd om om te keren. Echter de wind dacht aan het einde ook te keren en we kregen nog een fikse regenbui op ons dag. Geheel nat en koud kwamen we weer bij de auto. We reden door en de volgende dag zijn we een berg gaan beklimmen naast mount Cook. Het weer was subliem en om 11:30 zaten we op een prachtige plek met gletschers aan alle kanten en een super uitzicht op mount Cook. Dat mooie weer komt niet vaak voor, omdat de berg vlakbij de zee ligt.

Na Mount Cook zagen we dat het nog twee tot drie dagen mooi weer zou zijn. We wilden nog naar de Arthurs Pass, dus daar maar naar toe. Helaas was er een groot evenement bezig (lui die van de ene kust naar de andere kust rennen, peddelen en fietsen) en konden we eigenlijk maar 1 tocht doen. Het was een prachtige tocht met heerlijke hutten. Het was vooral een relaxte tocht met prachtig weer.

Na de Arthurs pass zouden we naar Christchurch gaan, maar er was geen plek in een hostel. Een aantal hostels zijn gesloten vanwege de aardbeving van een aantal maanden geleden en dus reden we door naar Akaroa. Een prachtige plek waar we 4 nachten hebben geslapen en ook heerlijk ontspannen hebben gedaan. We hebben wandelingen gemaakt en een boottocht gemaakt waar we veel dolfijnen gezien hebben. We hebben inmiddels 3 dolfijnen soorten en 3 pinguins soorten gezien.

Inmiddels zitten we dus in Christchurch. Gisteren de stad gezien en lekker een biertje gedronken op het terras en uit eten geweest voor valentijns dag (beetje laat..). Als we in Kathmandu aankomen moeten we een aantal dingen regelen, zoasl diverse passen die je nodig hebt om in de bergen te mogen lopen en enkele activiteiten boeken. Het is nog niet helemaal duidelijk of we naar Tibet kunnen, maar dat zien we daar wel. Heb er zin in, want het is een totaal andere cultuur.

Nieuw Zeeland was echt heel mooi. Makkelijk te bereizen en alles goed geregeld. Maar vooral een prachtige natuur en sublieme wandelingen. Ik denk dat we nog wel een keer terug gaan...

• 17 Februari 2011 - 22:51

Joost V:

Nieuw zeeland, dubai, kathmandu, tibet. Heel naar allemaal... ;)

Mooi dat jullie er zo van genieten!

• 18 Februari 2011 - 11:53

Carla.:

Hallo Gerwin en Evelien,
    eindelijk jullie site gevonden hoor!!!! een nichtje van mij zit in Zambia en daar ben ik ook mee in contact en nu jullie er ook bij hoor! Wat leuk dat ook jullie beiden een goed gevoel bij N.Z hebben zeg! Net als M&H , die ook nog wel een keertje terug willen gaan!Geniet van jullie laatste dag in N.Z. en op naar het volgende avontuur! Het is vandaag pittig koud hier en gister was het echt lente!Wij gaan vanavond met pa en ma v.d. Panne uit eten! Gezellig hé?Nu, luidjes, blijf genieten en wij blijven jullie volgen hoor!Een lieve groet van Luc en Carla.xx

• 18 Februari 2011 - 12:11

Hans En Dolly:

Nu op weg naar nepal......
    helaas elkaar nog niet gesproken maar we hopen dat we dat zaterdagavond kennen doen.
    Leuk dat jullie nog uit eten zijn gegaan met valentijn,al was het wat later dat maakt niet uit.
    Wij hopen dat jullie tibet in kunnen,want dat was wel de bedoeling he.
    Mij lijkt het erg mooi die cultuur daar,heb ooit een werkstuk van dit land moeten maken,en heb daar toen veel over gelezen en vond het erg indrukwekend.ben erg benieuwd hoe jullie het daar vinden.
    N zeeland was de moeite waard dus,zelf om nog een keer terug te gaan,een goed teken.
    goed reis verder tot ziens liefs papa en mama

• 21 Februari 2011 - 14:51

Wilfred,Michelle,Noi:

Hoi Ger en Eef,

Leuk om alle jullie gebeurtenissen zo te volgen.Zo te lezen vermaken jullie je prima(wij hadden ook niks anders vew8).Ik sprak mam net en die vertelde dat Tibet helaas niet door kan gaan vanwege de juiste papieren.Balen maar er zijn daar vast nog meer mooie dingen te zien en te beleven.Bij ons alles ok, Noi herkennen jullie niet meer die is zo groot aan het worden. Erg leuk om te zien.
    Nou geniet nog 38 dagen van jullie reis.
    Dikke kus Wil, Mies en Noi

• 24 Februari 2011 - 09:43

Lotte:

Gelukkig zijn jullie ruim voor de aarbeving in Christchurch dus naar Kathmandu gevlogen en zitten jullie dus niet bij die 75 doden en 225 vermisten. Thank God.

• 24 Februari 2011 - 19:53

Carla.:

Hallo Evelien en Gerwin,
    allereerst bedankt voor de mooie kaart zeg! En nog wel uit een N.Z. wat nu zo zwaar is getroffen!Ik moest gelijk aan Els en Stella denken, maar er kwam al gauw een mail van hun dat alles met hun goed is in N.Z. Best wel spannend he? Maar jullie waren op tijd weg! Ik kreeg gelijk een smsje van Micha, dat jullie geluk hebben gehad! Ben benieuwd hoe het nu met jullie beiden gaat en hoop gauw weer nieuws te krijgen uit verweggie- stan!!Het is hier weer guur weer en gister viel er weer sneeuw! Nu,blijf lekker samen genieten en wij blijven jullie volgen tijdens jullie trip!Lieve groeten uit Alphen van Luc en Carla,xxxx

• 24 Februari 2011 - 21:24

Hans En Dolly:

Een mens denkt altijd aan hun eigen familie,maar zo zitten we inelkaar.

ook jullie zullen wel Hgeschrokken zijn ,van al die nare berichten.
    Vooral als je er net daar geweest ben,komt het zeer onwaarschijnlijk over,.
    Maar geniet jullie maar verder daar in nepal.
    Het is wel stil zo zonder telefonisch contact.
    Maar dat komt wel weer goed
    Bedankt voor de mooie kaart ,tante dick belde ons meteen op,was blij met de kaart van jullie beide.
    Noi groeit goed,is een lief meisje,lacht veel en is erg zoet.
    We zijn allemaal gek op haar,en het is een feest als ze er is.
    Nou ger en eef we wensen jullie nog een prachtige maand geniet pas goed op elkaar.
    En we houden van jullie heel veel liefs van papa en mama van der panne