Wandelen en kanoen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van evelienengerwin - WaarBenJij.nu Wandelen en kanoen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van evelienengerwin - WaarBenJij.nu

Wandelen en kanoen

Door: Gerwin

10 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Wat een mooi land dat Nieuw Zeeland! We zijn op dit moment in Kaikura (oost kust) en ik wacht op Evelien. E zit nu op een boot op zoek naar walvissen. Deze keer dus zonder mij, want ik gaf de voorkeur aan een ochtendje uitslapen (al genoeg walvissen gezien). Gisteren hebben we de seal kolonie gezien van Kaikura en een leuke wandeling gemaakt. 's Avonds hebben we heel ongezond pizza gegeten. Perfect geregeld hier, want de campings hebben een keuken met oven dus dat was heel makkelijk. Qua campings kunnen ze in Europa nog wat leren van NZ.

We hebben de afgelopen dagen veel leuke dingen gedaan. Als eerste hebben we een driedaagse kano tocht op de Wanganui gedaan. We werden afgezet en vervolgens zijn we in een Canadese kano drie dagen stroomafwaarts gegaan. Kamperen deden we op hele simpele campings. In die drie dagen ben je echt midden in het natuurreservaat en zie je dus geen wegen, huisjes en naast de andere kano'ers verder geen mensen. Was erg mooi en de stroomversnellingen waren ook erg leuk en vaak ook nat (we zijn niet omgeslagen en geen relatie crisis door navigatie perikelen). De terugweg met de kano pick up auto duurde wat langer want de trailer brak van de wagen af (oeps). Gelukkig konden we verder (trailer daar gelaten) en zijn we vervolgens de volgende dag naar het Noordereiland gevaren met de Ferry.

Op het Noordereiland aangekomen zijn we na een goede nachtrust met een bootje naar het startpunt van de Queen Charlotte track gegaan (Ship Cove, daar waar Captain Cook voet aan wal zette). Met alle spullen in de rugtas (tent, slaapspullen, kookspullen en eten) zijn we in vier dagen naar het eind punt gewandeld. De eerste dag was prachtig weer en we hadden maar een kort stuk te wandelen. Vervolgens hadden we ons prive strandje en dat was heerlijk. Lekker zwemmen, zonnen en eten. De tocht was goed te doen.We hadden wisselend weer (1 avond regen) maar het uitzicht was steeds prachtig. We hebben gevriesdroogde maaltijden gekocht. Je doet er wat warm water bij, 10 minuten wachten en je hebt echt een heerlijke maaltijd. Yummie! Met wat echte groente wordt het helemaal lekker.

Vandaag gaan we richting Nelson en de Tasman Bay voor een dag wandeling. Daarna gaan we nabij Nelson Lake een zesdaagse wandeltocht maken en slapen we in hooggelegen hutten. Lijkt me erg mooi.

We vermaken ons hier erg goed. Het is zelfs zo'n mooi weer dat we beide zo'n idiote cowboy hoed hebben moeten kopen, omdat we anders levend zouden verbranden. Leuk dat jullie meelezen!

Groetjes,

Evelien en Gerwin

• 10 Januari 2011 - 10:20

Anine:

He Cowboys!

Mooie verhalen over een privestrand, kano-, en wandel tochten en dan ook nog Evelien die op jacht gaat naar walvissen! ;-)

Mochten jullie je reis nog wat willen verlengen? Ik ben vanaf begin februari in Zuid-Sudan te vinden! Ff wat anders, maar jullie zijn meer dan welkom!

• 10 Januari 2011 - 10:30

Jasper En Tina:

Gelukkig nieuwjaar! Wat gaaf om te lezen zeg. We zijn benieuwd naar hoe het er uit ziet!

• 10 Januari 2011 - 13:27

Hans En Dolly:

heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten,van de natuur en van elkaar.
    en wat een prachtig weer hebben jullie daar in n zeeland,veel wandel plezier samen.
    we horen elkaar weer over een week liefs hans en dolly

• 10 Januari 2011 - 21:55

Joost:

Mooie verhalen! Lekker relaxed begin ( is nog steeds begin toch?) van jullie vakantie dus.. Geniet er van!

• 11 Januari 2011 - 19:11

Diederik:

Klinkt heerlijk daar!
    Maar Gerwin dude, je laat die Walvissen en vooral de albatrossen van Kaikora toch niet schieten he? Uitslapen doe je maar in NL!!

• 16 Januari 2011 - 13:04

Patrick En Annemarie:

Hoi Evelien en Gerwin. Super zo'n reis; we lezen veel bij ons bekende plaatsen. Kunnen we halverwege niet wisselen....? Veel plezier nog

• 19 Januari 2011 - 14:25

Pascalle:

Hi Evelien & Gerwin,

Leuk om alles te lezen! Klinkt erg goed allemaal! Geniet ervan!

Liefs Pascalle