Kerst in NZ... - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van evelienengerwin - WaarBenJij.nu Kerst in NZ... - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van evelienengerwin - WaarBenJij.nu

Kerst in NZ...

Door: Evelien

28 December 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

De eerste week in NZ zit er alweer op en is echt omgevlogen met alle diverse activiteiten: strand, trektocht, dolfijnen, waterval, vulkanisch thermaal gebied, zon, warmte, palmbomen en vandaag voor het eerst... regen :(. We genieten! (Ook in de regen..)

Na wat acclimatiseren en voorraad inkopen in Auckland (en het beklimmen van een vulkanisch eilandje voor de kust met mooi uitzicht op de baai) zijn we naar Coromandel gegaan. Een schiereiland met prachtige stranden en een mooi woud. Met kerstavond stonden we heel romantisch op een camping aan het strand (in Opoutere), waar we met onze speciale minikerstboom op batterijen, mini kerstkoekjes en champagne (alcohol vrije, maar dat was per ongeluk :)) kerstavond ingeluid hebben. Het strand hadden we zo'n beetje voor onszelf, dachten we tenminste, helaas bleken er later sandflies te zitten die ons als herinnering heel veel jeukende beten meegegeven hebben.
Met kerst hebben we een tweedaagse trektocht door tropisch achtig bos gelopen, met prachtige varens, beekjes en mooie uitzichtpunten. Een goede inloop wandeltocht.

Gisteren waren we weer terug aan de kust (Tauranga), waar we een dag op een zeilboot dolfijnen gekeken hebben. De 'bay of plenty' deed zijn naam eer aan, want er zaten echt 'plenty' dolfijnen! Op een uurtje varen na om de haven uit te komen, hebben we de rest vd dag zo'n beetje alleen maar dolfijnen gezien, soms ver weg, maar vaak ook dolfijnen die voor de boeg vd boot langs springen en zwemmen dus dan kon je ze van heel dichtbij zien, heel gaaf! In totaal hebben we vier families dolfijnen gezien, waarvan twee ook met kleine dolfijnen baby's die dan met hun moeder meezwemmen, heel schattig. Doel van de tocht was ook om met dolfijnen te zwemmen, helaas mag dat niet als er baby dolfijntjes zijn. Toen er een groep was die geen kleintjes leek te hebben stonden G en ik met nog 3 enthousiastelingen klaar in onze wetsuit om in het water te springen en achter de boot te hangen om zo met snorkel en duikbril met de dolfijnen mee te zwemmen. Dus wij in het water - dolfijnen weg - uit het water - dolfijnen weer terug - in het water - dolfijnen weg, en ik weg... Ik had per ongeluk (met de schok vh koude water), de boot losgelaten... Dus die voer op volle vaart door, mij achterlatend in de grote oceaan... Gelukkig hadden ze een boei met een lang touw uitgegooid en die kon ik op tijd pakken om me zo weer in de boot te trekken, pfoe... Hoe dan ook, na een hoop koud water ervaringen nog steeds niet met dolfijnen gezwommen en toen er weer dolfijnen in de buurt kwamen, bleken ook deze kleintjes te hebben en ging het niet door. Maar het was een erg leuke dag zo op het water met alle dolfijnen die we gezien hebben, twee pinguins en ook nog even gesnorkeld... (maar daar waren vooral kwallen te zien)!
Vandaag in de regen een heel mooi vulkanisch 'thermal wonderland' gezien met een spontaan opspuitende geiser (nou ja spontaan, het wordt enigszins opgewekt door een ranger die zeep toevoegt om de oppervlakte spanning te verlagen, zodat het water gaat spuiten), mooie kleurrijke zwavelmeren, kraters en watervallen. Inmiddels zijn we in een heel mooi gelegen dorpje (tenminste dat zeggen ze, maar doordat het bewolkt is, zien we er niet veel van). Morgen gaan we weer de bergen in en bij Tongarero een 2-daagse tocht lopen!

Iedereen alvast een heel gelukkig nieuwjaar gewenst!
Groetjes, Gerwin en Evelien

• 28 December 2010 - 13:40

Dolly En Hans:

wat een leuk verslag,we hebben gisterenavond gekeken waar jullie zich bevonden. we genieten er van jullie allebei de beste wensen en een heel goed uiteinde liefs hans en dolly sander en stefan

• 29 December 2010 - 11:39

Mando:

WOW, houden jullie dit tempo vol? Voor mij en de andere lezers hoop ik van wel ;-).

Enjoy!

Mando

• 31 December 2010 - 16:10

Yvette:

Ha luitjes,

Dat klinkt goed daar. Zelfs een echt kerst feest! Ben benieuwd hoe jullie oud en nieuw feest was, wij moeten nog een paar uur wachten.
    Groetjes Yvette

• 08 Januari 2011 - 17:46

Bram En Esther:

De beste wensen!!
    Wat zijn wij jaloers zeg.
    Heerlijk. Bijna zwemmen tussen de dolfijnen. Geniet en we kijken uit naar de volgende post!

Groetjes Esther en Bram